Een weekeinde Helgoland (dag 1)

Gedurende het weekeinde van 8 tot en met 10 oktober, had ik het genoegen om een weekeinde op Helgoland te vertoeven. Zowel met de spiegelreflex als met de digiscoop heb ik mij heerlijk uitgeleefd. Op de eerste dag heb ik wat foto's gemaakt met de spiegelreflex. (Canon 30D met 300 mm f/4 en 1.4 extender)Tijdens de overtocht naar Helgoland, bleek er een geweldige vogeltrek gaande te zijn. Tussen de golven vlogen tjiffen, goudhanen, graspiepers, vinken, kepen, veldleeuweriken en een blauwe kiekendief. Sommige vogels landden op het dek waaronder deze Goudhaan.

Deze graspieper zocht wel een heel bijzondere plek uit om even uit te rusten. Deze mevrouw begreep niet waarom wij haar fotografeerden. Zo knap was ze nu ook weer niet. Volgens mij heeft ze het niet eens gemerkt.

Bij aankomst friemelde het eiland van de Tjiftjaffen

Een juveniele slechtvalk vloog een rondje boven de klif

De Jan van Genten die op Helgoland broeden waren nog niet vertrokken. De eerste middag slaagde ik er in om enkele passerende exemplaren bijna full frame te fotograferen.

De Grote Mantelmeeuw, die ik in Nederland niet vaak van dichtbij zie kwam ook even zeer dichtbij langs vliegen

Reacties

Populaire posts van deze blog

Birding trip Neusiedler See May 16 - May 27

Lesbos 29 april 2011 t/m 6 mei 2011